ONTDEK EUROPA AAN BOORD VAN KOPPELVERBAND VISCO

De Visco is een binnenvaartschip .  Een koppelverband om precies te zijn

Een koppelverband is simpel gezegd een schip dat uit twee eenheden bestaat. Een schip in combinatie met een zelfvarende duwbak. Die twee vormen samen een eenheid, daarom heet dit type schip een koppelverband.

De Visco is een echt Rijnvaart schip dat volcontinu (24/7/365) wordt ingezet. Omdat de Visco continu bemanning aan boord heeft is ze het sterkst in haar concurrentiepositie als ze zoveel mogelijk kilometers kan afleggen tussen de laad- en losplaats en zo min mogelijk tijd verliest tijdens het laden en lossen. En dat kan het beste in het vaargebied van de Rijn. 

Deze filosofie maakt werken aan boord van de Visco zo bijzonder. Je vaart namelijk meer dan dat je stilligt, je bent tenslotte niet voor niets gaan varen. Omdat je reizen wat langer zijn, heb je meer ruimte om werkzaamheden op elkaar af te stemmen. Varen op de Rijn is elke keer anders, dus geen dag is hetzelfde. De ene keer heb je te maken met hoogwater en als je later op hetzelfde traject vaart kan het zomaar weer laagwater zijn. Werken aan boord van de Visco is dus dynamisch, zonder druk van buitenaf. En highlights zoals dat we de buurman die op weg is naar dezelfde bestemming kunnen inhalen, blijft altijd leuk! Werken in ons team is ideaal voor vakmensen die gepassioneerd met hun beroep bezig zijn. Voor crewleden die het leuk vinden om elke dag getrakteerd te worden op een ander uitzicht en niet bang zijn om gas te geven.

CARRIERE MAKEN BIJ DE VISCO

 

Het schip

VISCO; VOOR VERLADERS DIE KIEZEN VOOR SNEL EN BETROUWBAAR VERVOER

Daar komt nog eens bij dat de Visco, met een laadcapaciteit van 5.500 ton, een modern en multi-inzetbaar schip is. Dankzij haar extreem lage kruiplijn is het schip ideaal op trajecten met lage bruggen, maar ook voor het vervoer van bijvoorbeeld 440 containers erg geschikt. 

Toen de eigenaar Leendert Vissers het schip in 2009 aanschafte heeft hij het voorschip direct laten aanpassen door de vorm te laten wijzigen en er een moderne golfverlenger (bulb) aan te laten maken. Deze aanpassing maakt dat de weerstand door het water aanzienlijk verminderd is waardoor er elke reis minder brandstof verbruikt wordt en de laadcapaciteit zelfs is vergroot. Hiermee is de efficiëntie van het schip maar liefst twee keer verbeterd. Later is ook het roersysteem vervangen en zijn de vier roeren die onder het achterschip hangen ook vervangen door heel slanke 'easy flow' roeren. Deze investering reduceerde het brandstofverbruik nog verder. Met haar strakke lijnen en frisse kleuren is de Visco een prachtig schip.

Lading vervoeren met de Visco past daarom bij elke verlader die haar lading betrouwbaar en duurzaam naar haar klanten wil vervoeren. 

SCHOON VERVOEREN VIA DE VISCO

 

Het team

DE VISCO; VOOR IEDERE KLANT, OP ELK TRAJECT

De lengte van het koppelverband is enkele jaren terug verlengd van 172 meter naar 183 meter. Met deze afmeting kan de Visco optimaal klanten in Zwitserland bereiken, en een grotere partij lading vervoeren dan daarvoor. In diezelfde periode zijn er ook nog luiken op het schip gelegd. Als klanten hun ladinig graag droog willen vervoeren, zijn ze bij de Visco aan het juiste adres. Deze slimme upgrades maken dat de Visco voor heel uiteenlopende type klanten vaart. Onder andere energieproducent EnBW, BAM, Mobicem, Verbrugge en containeroperators vervoeren hun lading graag via de Visco.

SLIM VERVOEREN MET DE VISCO