DE NEDERLANDSE BINNENVAART STAAT PARAAT; MET DE VISCO VOOROP!
De Nederlandse wegen staan dagelijks bomvol lange files. Én; we staan voor een groot duurzaamheidprobleem waar de komende jaren structurele oplossingen voor moeten worden gevonden. Belangrijke vraagstukken. Met een simpel antwoord: 'Vervoer meer over water’!
Want:
Met 8.300 schepen vervoert de binnenvaart elke dag 1 miljoen ton lading op de meeste energiezuinige manier. Dit komt neer op meer dan 3 miljoen containers en daarmee haalt de binnenvaart elk jaar maar liefst 1,5 miljoen vrachtwagens van de weg. En alsof dat niet al genoeg goed nieuws is, is er op het water ook nog ruimte genoeg. De rivieren kunnen bovenop het vervoer dat nu al over water plaatsvindt, nog 7x zoveel vervoersbewegingen aan.
Én:
De totale stikstofdepositie van de binnenvaart is slechts 1% terwijl de schepen gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor een vervoersmarktaandeel van van maar liefst 40%. Vervoer over water is dus ook nog eens interessant voor verladers die nadenken over oplossingen om hun goederen duurzamer te kunnen vervoeren.
Dus:
Met vervoeren via de binnenvaart doen verladers niet alleen zichzelf een plezier (samenwerken met een betrouwbare en efficiente vervoerspartner), maar leveren ze ook nog eens een belangrijke bijdrage aan het realiseren van milieu- en klimaatdoelstellingen en het terugdringen van de filedruk. Een win-win-win situatie dus!
VISCO VOOROP
Vervoeren via de binnenvaart is dus vaak de beste keuze. En als je dan toch besluit tot een modalshift naar het water; kies dan voor de Visco. Het koppelverband van Leendert Vissers vervoert zowel bulkgoederen als containers, vaart op trajecten door heel Europa en levert ladingen supersnel af op de losplaats. Omdat wij niet besparen op brandstof maar op dagen, geeft vervoeren via de Visco een gunstig prijskaartje voor onze klanten.
Ja, ik wil ook lading vervoeren via de Visco